poniedziałek, 11 maja 2015

Maślankowe gofry - serduszka na patyku


To, że jestem gadżeciarą, wiadomo nie od dziś. Przeglądając więc gazetkę ulubionego supermarketu i widząc gofrownicę na serca-lizaki zaznaczyłam ją grubo długopisem i położyłam (otwartą na właściwej stronie) na komodzie w przedpokoju. Wracając z pracy, mąż wiedział już co to znaczy ;) i po krótkich ustaleniach ("nie, 'po pracy' na pewno już ich nie będzie") wspomaganych właściwą miną (oczy kota ze Shreka), zaczęłam szykować miejsce na szafce ;) Przepisu specjalnie nie szukałam - przeczuwałam, że będzie jakiś w instrukcji obsługi, a zawsze lubię od tych zaczynać, kiedy używam sprzętu po raz pierwszy. No i co Wam powiem - maślanka w gofrach bardzo do mnie przemawia :) Gofry wyszły miękkie i aromatyczne. A na patyczkach - ujmują mnie za serce ;) 
Polecam przepis - również do zwykłej gofrownicy!

Przepis na: 25-30 gofrów w kształcie serca. Przygotowanie: 21 min. Wypiekanie: 25-30 min.

Przyrządy kuchenne:
- gofrownica,
- duża miska,
- 2 mniejsze miski,
- miseczka,
- mikser,
- pędzel kuchenny

Składniki:
- 500ml maślanki,
- 6 jajek,
- 150g miękkiego masła,
- 200g cukru,
- 400g mąki,
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
- olej słonecznikowy do posmarowania blachy,
- cukier puder do posypania

Wykonanie:
1) Białka oddzielić od żółtek - żółtka dać do małej miseczki, białka do średniej. Odstawić.
2) W drugiej średniej misce wymieszać dokładnie mąkę z proszkiem do pieczenia.
3) W dużej misce zmiksować masło i cukier na puszysty krem.
4) Partiami dodawać żółtko i maślankę cały czas miksując.
5) Partiami dodawać mąkę. Odstawić.
6) Ubić białka na sztywną pianę (końcówki miksera muszą być czyste), dodać do masy i szpatułką, delikatnie wymieszać całość. Odstawić na 30 min.
7) Pod koniec tego czasu rozgrzać gofrownicę i wysmarować ją niewielką ilością oleju słonecznikowego.
8) Nakładać po 2 łyżki do każdej sercowej komory, wyrównać, kłaść patyczki i piec 4-5 min.
9) Podawać z cukrem pudrem lub tak jak lubicie :)
Smacznego!



5 komentarzy:

AdSense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...