wtorek, 8 października 2013

Ciasteczka owsiane z rodzynkami - genialne!



Wiem. WIEM. Nic nie musicie mówić... SKANDAL. Pełny miesiąc "nicnierobienia" na blogu. Absolutnie rozumiem Waszą depresję z tego powodu ;) ALE już jestem i wszystko wróci do normy. Hopefully.

Pewnie sobie myślicie, że skoro już łaskawie coś tu wrzucam, to powinien to być trzypiętrowy tort ślubny, sernik-marzenie, zapierający dech w piersiach tort bezowy albo ciasto z kilograma czekolady...a ja tu wyskakuję z ciasteczkami. Owsianymi ciasteczkami. Phi! Not impressive. 
No to coś Wam powiem: ciasteczka są genialne. I proste w wykonaniu. A ich smak i aromat uzależniają. Absolutny hit wśród moich znajomych. Polecają oni i ja :)

Przepis od Marthy Stewart, z moimi zmianami.

Przepis na: 40-45 ciasteczek. Pieczenie: 3 x 14-15 min.

Przyrządy kuchenne:
- 2 duże miski,
- mikser,
- (drewniana) łyżka,
- blacha na ciasteczka,
- papier do pieczenia

Składniki:
- 3 1/2 szkl. płatków owsianych,
- 1 1/2 szkl. rodzynek,
- 3/4 szkl. brązowego cukru,
- 3/4 szkl. zwykłego cukru,
- 200-220g miękkiego masła,
- 2 jajka,
- 1 szkl. + 2 łyżki mąki,
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- 1/2 łyżeczki cynamonu,
- 1/2 łyżeczki soli,
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Wykonanie:
1) W jednej misce wymieszać płatki, mąkę, sodę, proszek do pieczenia, cynamon i sól.
2) Piekarnik nastawić na 180C.
3) Blachę wyściełać papierem do pieczenia.
4) W drugiej misce zmiksować masło i oba cukry na puszystą masę (ok. 5 min.).
5) Dodać stopniowo jajka i ekstrakt waniliowy.
6) Na bardzo niskich obrotach miksera dodawać stopniowo mieszankę płatków owsianych i mąki.
7) Dodać rodzynki i wymieszać łyżką (na tym etapie ciasto jest już na tyle gęste, że nie ryzykowałabym użycia miksera ;)).
8) Z masy formować kulki o średnicy 3-4 cm, kłaść na blasze i lekko spłaszczać. Zostawiać odstępy ok. 5 cm między ciastkami.
9) Piec 14-15 min., aż ciasteczka się ładnie zezłocą.
Smacznego!



10 komentarzy:

  1. Pora zacząć jesienne słodkie chrupanie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, może się dziś skuszę na upieczenie ich ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. potwierdzam ich przepyszność <3

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię robić owsiane ciasteczka, a jeszcze bardziej zajadać do mleka ;D pyszne i zdrowe ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ciasteczka owsiane, Twoje wyglądają wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszły PYYYYYSZNE :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapomniałam dopisać - podziwiam miksery, które dotrwały do opisywanego przez Ciebie etapu, u mnie już przy maśle nie było lekko, a po dosypaniu 1/4 suchych składników już łyżka sobie nie radziła, więc trzeba było 'wyrabiać' ręcznie ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój wytrzymał ledwo-ledwo ;) trzeba niestety uważać, dobrze, że w porę rozpoznałaś objawy "przemęczenia" miksera ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. pycha!!!
    poddałam przepis delikatnej modyfikacji - dałam mniej rodzynek, a w miejsce braku jaki powstał dodałam posiekane orzeszki ziemne i posiekana czekoladę (mleczną bo tylko taką wygrzebałam z szafki). polecam!

    OdpowiedzUsuń

AdSense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...