czwartek, 14 czerwca 2012

Mus truskawkowy w biszkoptowym ogródku


Mały, czasochłonny, ale jaki uroczy! Oto mus truskawkowy w "biszkoptowym ogródku" ^ ^ Szczerze mówiąc, kilka sezonów (truskawkowych) czaiłam się na ten przepis ;) i w końcu nadszedł jego czas. Gazetka Lubię Gotować niestety nie zaprezentowała torciku w stanie pokrojonym (jedynie całościowym), wyobraźcie sobie więc moje zaskoczenie, kiedy odkryłam, że ten mój mus to ja nieraz widywałam w cukierniach i jadałam na weselach ;) (To takie buty!...) Polecam!

Tortownica: w przepisie podana jest średnica 16-18cm, ale mi zostało dużo musu - myślę więc, że spokojnie można sięgnąć po tortownicę o średnicy 20, a nawet 22cm. (Ja się uparłam na mały rozmiar, bo miałam niecny plan na pozostałą część musu... ;))

Przepis na: 1 blachę ciasta. Przygotowanie: 28 min. + ok. 3 h stężenia + noc w lodówce. 

Przyrządy kuchenne:
- tortownica o średnicy 16-18cm (polecam większą: 20-22cm),
- blender lub malakser,
- rondel,
- szklanka lub miseczka (na żelatynę),
- miska,
- papier do pieczenia,
- ręcznik papierowy

Składniki:
- 1 kg truskawek,
- 3 szkl. śmietanki kremówki,
- ok. 25dag podłużnych biszkoptów,
- 5 łyżek cukru (za mało! ;)) proponuję 10 lub posypanie torcika przed podaniem cukrem pudrem),
- 6 łyżeczek żelatyny

Wykonanie:
1) Żelatynę namoczyć w niewielkiej ilości zimnej wody (ja dałam ok. 1/3 szkl.).
2) Truskawki umyć, obrać z szypułek i osuszyć w ręczniku papierowym.
3) Kilka truskawek odłożyć do dekoracji, resztę zmiksować w blenderze lub malakserze.
4) Cukier wsypać do rondla, dodać czwartą część zmiksowanych truskawek i podgrzać, mieszając, na małym ogniu.
5) Dodać napęczniałą żelatynę i dokładnie wymieszać.
6) Dodać kremówkę i resztę zmiksowanych truskawek i wymieszać.
7) Odstawić na kilka minut do wystygnięcia, a następnie włożyć do lodówki, by masa trochę stężała (mojej to zajęło ok. 3 godzin).
8) Spód tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia.
9) Biszkopty skrócić do wysokości obręczy tortownicy (max.) i ustawić je pionowo wewnątrz.
10) Środek tortownicy wypełnić zastygającym musem, wyrównać i włożyć do lodówki na noc.
11) Ostrożnie ściągnąć obręcz formy.
12) Przyozdobić truskawkami.


A jeśli komu zostanie trochę musu, można z niego zrobić lody ;)


Smacznego!


2 komentarze:

AdSense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...