poniedziałek, 4 czerwca 2012

Ciasto owocowe Fabrizia


o.P. aka Fabrizio - A ja ostatnio dużo piekłem. Po prostu tyyyle się napiekłem! 
MrsC. - Serio? A co upiekłeś? Gadaj! :D
o.P. - Np. ciasto biszkoptowe z rabarbarem, jabłkami i oliwą z oliwek.
MrsC. - Oliwą z oliwek?! 
o.P. - No jasne! Weź, przecież masła to tylko w Polsce się używa...
MrsC. (Bez przesady... We Włoszech tak - oliwa na porządku dziennym, ale coś ciężko mi sobie wyobrazić tarty francuskie z oliwą zamiast masła...) - No, ale... nie czuć tego aromatu? 
o.P. - Nie, nie czuć! Tym bardziej, że dałem i cynamon, i cukier wanilinowy...mmm... (błoga mina)
MrsC.- Masz go [przepis] tu? (pokazuję palcem kość czołową)
o.P. (wzrusza ramionami) - Tak... :)
MrsC. - No to czekaj (grzebię w torebce, wyjmuję kartkę i długopis). Ok. Jestem gotowa. Dyktuj.

Składniki na: 1 blachę ciasta (ok. 35 kawałków). Przygotowanie: 27 min. Pieczenie: 40 min.

Przyrządy kuchenne:
- blacha o wymiarach ok. 33 x 23 cm,
- duża miska (lub dwie),
- mikser,
- papier do pieczenia

Składniki:
- 50 dag rabarbaru,
- 50 dag jabłek,
- 2 szkl. mąki,
- 1 szkl. cukru,
- 1/2 szkl. miodu (ja dałam golden syrup),
- 6 jajek,
- 1/4 szkl. oliwy z oliwek,
- 2 opakowania cukru wanilinowego,
- 1 łyżeczka cynamonu,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie:
1) Do miski wlać oliwę, wbić jajka i zmiksować.
2) Dodać cukier, mąkę, proszek do pieczenia i zmiksować.
3) Dno blachy wyściełać papierem do pieczenia i wylać równomiernie ciasto.
4) Piekarnik nastawić na 200C i umyć miskę :)
5) Rabarbar i jabłka umyć; jabłka obrać (rabarbaru nie trzeba).
6) Owoce pokroić w kostkę i wrzucić do miski.
7) Wsypać cukier wanilinowy i cynamon, i wymieszać.
8) Polać owoce miodem i dokładnie wymieszać.
9) Nałożyć je łyżką na wierzch ciasta.
10) Piec 40 min., aż lekko zbrązowieje (można zrobić test "suchego patyczka" dla sprawdzenia ;)).

Smacznego! :)


7 komentarzy:

  1. Hmm, wygląda pysznie i napewno tak smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepysznie wygląda....i ten rabarbar!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż za pyszności! Rabarbar wymiata :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciacho wygląda przepysznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, nieźle wygląda... Chciałbym kiedyś się zmierzyć z tym przepisem ;P He, he, nie podejrzewałem Fabrizia o takie rzeczy... :D
    MateuszG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio obiecał mi przepis na (ponoć) rewelacyjne gofry :)))

      Usuń

AdSense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...