czwartek, 29 marca 2012

Wiosenne cupcake'i cytrynowe


Wiadomo, że nie tylko na wiosnę ;) Puszyste i pięknie pachnące cytrynowe cupcake'i pokryte warstwą lukru (połączenie, jak się okazało, niezwykle smakowite!). To moje absolutnie pierwsze kroki z lukrem plastycznym, więc dekoracja nie jest zbyt zaawansowana ;) Możecie, rzecz jasna, zaszaleć z własnymi pomysłami. Powodzenia i smacznego!

Przepis na 12 cupcake'ów. Przygotowanie: ok.40 min. Pieczenie: 17-20 min.

Przyrządy kuchenne:
- tarka z drobnymi oczkami,
- 2 miski,
- mikser,
- blacha na muffinki,
- papilotki (ewentualnie masło do wysmarowania blachy),
(a do dekoracji:)
- 1 lub 2 arkusze papieru do pieczenia,
- wałek,
- foremka (okrągła/okrągła-karbowana/w kształcie kwiatka) o średnicy ok.8cm,
- mała foremka w kształcie kwiatka (opcjonalnie)

Składniki:
* na cupcake'i:
- 113g (pół kostki + płaska łyżka) miękkiego masła,
- 130g (2/3 szkl.) cukru,
- 3 jaja,
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (ja dałam aromat waniliowy),
- skórka starta z 1 cytryny,
- 2-3 łyżki soku z cytryny,
- 200g mąki (1,5 szkl.) mąki,
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 1/4 łyżeczki soli,
- 60ml (1/4 szkl.) mleka
(a do dekoracji:)
- ok. 100g serka mascarpone,
- 180-200g gotowego lukru plastycznego,
- perełki cukrowe

Wykonanie:
Blachę wyłożyć papilotkami lub wysmarować masłem.
Zetrzeć na tarce skórkę z cytryny.
Piekarnik nastawić na 180ºC.
W większej misce zmiksować masło i cukier na puszystą masę (ok. 2-3 min.)
Dodawać po jednym jajku, miksując do uzyskania jednolitej masy.
Dodać ekstrakt/aromat waniliowy oraz sok z cytryny i wymieszać.
W drugiej misce wymieszać skórkę z cytryny mąkę, proszek do pieczenia i sól.
Miksując na niskich obrotach, dodawać do masy na przemian mąkę i mleko, zaczynając od wymieszanej mąki i kończąc na niej. Mieszać krótko - tylko do połączenia składników.
Wypełnić papilotki otrzymaną masą, mniej więcej do 2/3 wysokości. 
Piec przez 17-20 min., do tzw. suchego patyczka.
Pozostawić do wystygnięcia(!) i posmarować wierzch cienką warstwą mascarpone.


Przygotować dekorację:


Lukier zagnieść w dłoniach, aż uzyska konsystencję plasteliny.
Położyć między dwa arkusze papieru do pieczenia (lub na jednym arkuszu, który następnie zgiąć tak by przykryć lukier) i rozwałkować na grubość ok.1,5 mm.
Wyciąć większą foremką koła bądź kwiaty, ostrożnie oderwać od papieru do pieczenia i kłaść na wierzch cupcake'ów, delikatnie przyklepując.
Wyciąć kwiatki, smarować od spodu odrobiną mascarpone i przyklejać do babeczek.
Perełki również przyklejać za pomocą serka.




Mmmmmmm......... :)

8 komentarzy:

  1. Śliczne! Zainspirowałaś mnie i też w weekend zrobię muffinki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Po prostu idealne :) M.

    OdpowiedzUsuń
  3. omg, jakie słitaśne, gratsy Beniu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Łaa... Pierwsza próba z lukrem? Serio? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. skojarzyły mi się z ciastkami pieczonymi przez Smerfa Łasucha. Może dlatego, że dekoracja jest taka bajkowa? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć, trafiłam na Twój blog zupełnie przypadkowo. Spodobał mi się ten przepis, więc upiekłam babeczki wg niego. Wyszły naprawdę pyszne, moja jedyna uwaga to, że w podawaniu proporcji np. mleka troszkę bardzo pomyliłaś się z przeliczaniem ml na szklanki. Tak poza tym przepis super :) ja zamiast lukru zrobiłam taką bezową masę cytrynową i też wyszło pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Że też wcześniej tego nie zauważyłam! Nie ten klawisz ;) Dzięki stokrotne za wychwycenie tego ważnego szczegółu! :) i za inspirację bezowo-cytrynową :D

      Usuń

AdSense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...